14 Aralık 2015 Pazartesi

#9 Ben, Earl ve Ölen Kız (Me and Earl and The Dying Girl)

Herkese iyiflm bloğundan merhaba arkadaşlar. Bugünkü film incelememiz yeni vizyona girmiş olan "Ben, Earl ve Ölen Kız" adlı film.

Konuya değinelim biraz:
Birçok sosyal ortamın içinde bulunmasına rağmen neredeyse hiçbir gerçek arkadaşı bulunmayan lise son sınıf öğrencisi Greg'in (Thomas Mann) yakınındaki tek insan, birlikte klasik filmlerin küçük çaplı parodilerini yaptığı Earl'dür (RJ Cyler). Bir gün, anne ve babasının da zorlamasıyla pek konuşmadığı Rachel (Olivia Cooke) ile arkadaşlık etmeye başlar. Rachel'a kısa süre önce lösemi teşhisi konmuştur. Çok fazla ortak noktaları yokmuş gibi görünen ikili, giderek daha çok vakit geçirmeye başlar. Rachel'ın kemoterapisi başlar, Greg ve Earl de Rachel için de bir film yapmaya karar verir. 

Oyunculara değinelim biraz da:
Aslına bakarsanız Thomas Mann ve John Bernthal dışında pek bildiğimiz oyuncu yok.
Olivia Cooke, bu piyasa da kendini yeni yeni göstermiş olan şirin kızımız. Kendisi çok tatlıdır bu arada. Bu filmde yaptığı rol ise beni benden aldı.
RJ Cyler, kendisinin ilk büyük filmiymiş. Fakat gerçekten böyle devam ederse iyi bir oyuncu olacaktır.

Bu filmde eleştirilecek pek bir şey yok aslına bakarsanız. Gençlik-Komedi-Dram karışımı bir film kendisi. Fakat gülerken bir anda hüzünlenmiş olarak bulabilirsiniz kendinizi. Ben normalde pek dram filmi izlemem. Hele ki içinde sade aşk olan dram filmlerinden hiç hazzetmem. Fakat bu tür filmler beni çok etkiliyor. İlk olarak "Aynı Yıldızın Altında" filmini izlemiştim. İzlememin başrol karakterlerinin yaşlarıydı. Benim yaşıma yakın oldukları için kendimi onlara daha yakın hissederim hep. Eğer çok seversem kendimi o filmdeki karakterlerin yerine koyarım.
Bu tür filmler bana insanın ne kadar dayanıksız bir canlı olduğunu tekrar tekrar hatırlatıyor.
Bu tür filmler bana insanın sağlığından daha kıymetli hiçbir şeyi olmadığını, olmayacağını anlatıyor.
Bu tür filmler bana hayat güzel giderken, alınan tek bir haberle hayatın kötüye gidebileceğini hatırlatıyor.
Bu filmi izlerken kendimi bir Rachel'ın (Olivia Cooke) bir de Greg'in yerine koydum. Düşündüm. Acaba ben onların yerinde olsam ne yapardım diye.
Normalde dram filmlerinde pek ağlamayan bir insanım ama bu filmde gözümden bir kaç damla yaş aktı. Aynı "Aynı Yıldızın Altında" filminde olduğu gibi. 

Hayatın gerçeklerini komedi ve gençlikle harmanlayıp bizlere sunan yönetmene gerçekten teşekkür ediyorum. Gerçekten bu film öyle kolay kolay unutulacak bir film değil.
Bütün dram filmleri arasında bu film benim için ÇOK ÇOK ÇOK İYİ FİLMdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder