1 Aralık 2015 Salı

#3 Çelik Adam (Man of Steel)

Herkese iyifilm bloğundan merhaba arkadaşlar. Üçüncü filmimiz olan "Çelik Adam" yani "Man of Steel" ile karşınızdayım. Bakalım nasıl bir filmmiş.

Konu:
Artık herkesin aşina olduğu klasik Superman muhabbeti. Yani Krypton yok olmadan önce Dünya'ya gönderiliyor Superman ve orada başına gelecekleri anlatıyor. Tek bir farkla. Bu sefer düşmanları insanlar değil.

Oyuncular:
Henry Cavill yeni Superman rolüne gerçekten uymuş. Sıkı bir çalışma dönemi geçirmiş belli ki. Hem oyunculuk hem de fiziksel açıdan ama olmuş yani. 
Michael Shannon, General Zod rolüne mükemmel uymuş. Yani uymamış resmen yaşamış rolü. Kendisi psikopat karakterleri iyi canlandıran bir aktördür zaten.
Amy Adams, filmde havada kalan tek oyuncudur bana göre. Yani Lois Lane daha genç ya da daha aktif birini koyabilirlermiş. Filmde biraz sırıtsa da göz ardı edilebilir.
Russel Crowe, kendisini az görsek de görmek beni gerçekten sevindirdi. Zaten o kısa süre de Superman'a yardım etmekle geçti.
Kevin Costner, filmimizin en fedakar adamını oynuyor. Oğlu için canını bile verir.
Diane Lane, Clark'ın dünyadaki anası. Onu alıyor, büyütüyor. Yemeyip yediriyor, içmeyip içiriyor. Hakkı ödenmez.
Diğer oyuncular da filme çok güzel yakışmış. Takdirlik.  

Gelelim Eleştirilere:
İlk başta biraz övelim sonra yereriz. 
Görsel efektler(her ne kadar zamanlama ve uyum hataları olsa da) harikaydı. Hele o Superman'ın uçtuğu sahneler resmen insana uçtuğu hissini verdi yani.
Konu şu açıdan güzel. Klasik Lex Luthor muhabbeti yok. Adam kendi ırkıyla savaşıyor insanlar için. 
Ve Krypton'luların elinde bulundurduğu ileri teknoloji. Bu da ancak Christopher Nolan gibi birinin hayal gücünden çıkabilirdi.

Sıra geldi yermeye.
1- Lois Lane. Yav arkadaş sen bir uzaylıyla tanışıyorsun. Biraz şaşır ya da öyle görün ya da çekin. Hiç şaşırmaz insan. Sen hergün uzaylılarla mı tanışıyorsun? Bir de hiç çekinmediği gibi aşık oluyor. Olaya gel.
 2- Ortadaki kadın bir sonraki sahnede diyor ki(yıkım bittikten sonra): "Gittiler mi?" Siyahi arkadaş diyor ki: "Sanırım." Sonra kadın diyorki Superman'a bakarak: "Bizi o kurtardı." Peki ben neden bunu yazdım?! Sen orada Superman'ı gör, üstüne de ki "Adam bizi kurtardı, vallahi helal." ama sonra Daily Planet'e iş için geldiğinde adamı tanıma. Yani bir gözlük insanı bu kadar mı değiştiriyor ya da mavi kıyafeti gidince Superman tanınmaz hale mi geliyor? Adam zaten sakalları kesince bambaşka oldu. Bir kere görsen unutmazsın(İbneye döndü gibi, sakallı daha iyiydi.) Sen gel adama "Sen yenisin galiba, Hoşgeldin aramıza de."
3- Superman'ın yapmaya yıllarını verdiği şeyleri Zod, bir kaç saatte yaptı. Ulan adam uçmayı bile filmin yarısında öğrendi. Peder demeseydi sınırları zorla diye o zaman uçamayacaktı belki de. Kim bilir.
4- Dünyadaki peder(Yani Kevin Costner'ın oynadığı Jonathan Kent) ölmeden önce ergen Clark diyor ki: "Ya ben artık güçlerimi kullanmak istiyorum. Acayip sıkıldım yea." Babası da "Oğlum, seni görebilirler bu yüzden buna izin veremem." diyor. Bizim ergen Clark "Yav ben seni niye dinliyorum ki sen benim gerçek babam değilsin zaten." diyor. Ve bir kaç dakika sonra peder ölüyor. Be itoğlu it bu vicdanla nasıl yaşadın onca yıl.
5- Son olarak Russel Amcamız yani Clark'ın gerçek babasının, geminin kontrolünü ele geçirip neden gemiye zarar vermediğiyse aklıma takıldı.

Sonuç olarak Oyuncular 10/9, Oyunculuk 10/8, Konu 10/7,  Genel olarak 10/8
Ve Zack Snyder ve Christopher Nolan imzalı bu yapım bana göre İYİ FİLMdir 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder